Korte verhalen

Zet ook uw verhalen op 1001KorteVerhalen.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Print dit gedicht

Brand in Kreta

Kreta is een mooi eiland, groot eiland, warm eiland, fijn eiland, leuk eiland, gezellig eiland, met een knalblauwe zee, maar een van de ergste dingen van heel mijn leven. Dit zijn de kenmerken uit mijn vakantie op Kreta. Laten we bij het begin beginnen(zoals wel vaker); we waren geland met het vliegtuig pakten onze koffers en stapte in onze auto(huurauto). We reden met 40 graden en een keiharde wind naar onze kleine vakantie huis. Het lag op een berg en eerst kwamen we met die stomme auto de berg niet op dus moesten we om de 10 meter de motor stilzetten of we vielen naar beneden. Eindelijk boven hoorde we goed nieuws, ons kleine vakantie huis was verkoeld met drie airco’s en we zouden na 4 dagen naar een ander vakantie huis gaan, tenminste: vakantie villa, drie dagen in die prachtige koele villa gingen we naar het stranden zagen we een berg verderop in het dal rook omhoog komen, we hoorde het nieuws dat we ons geen zorgen hoefde te maken dus gingen we naar het strand. Maar toen zag mijn zus op het strand rook, dikke rook, zwarte rook, we renden snel naar boven en we zagen de vlammen over de berg heen slaan, snel alles in de koffers en met de auto naar binnen, de brandweer gebeld die er allang bij was, maar nog steeds kon het goed zijn. We logeerden in een hotel in het dorp dat voor drie personen was(we waren met z’n vijven). De volgende dag hoorde we dat we weer in de villa konden, maar mijn zus en ik waren er vast besloten van dat de brand weer zou oplaaien, toch lieten we de tassen niet in de auto, maar weer in de villa. We gingen weer naar het strand, maar onze auto stond dit keer al beneden voor als er weer brand opkwam. Alweer zag mijn zus rook, maar dit keer erger. Wij(de kinderen) moesten in het dorp wachten en m’n vader en moeder gingen onze spullen ophalen, maar ze mochten niet meer naar binnen en de brandweer zou onze kostbaarste spullen pakken. Maar mijn vader had dit al verwacht en had toen we naar het strand gingen de balkondeur open laten staan. Hij rende naar binnen en pakte onze knuffels. Hij sprong weer van het balkon(dat maar twee meter hoog was) en rende naar ons toe. Mama wachten nog op onze kostbaarheden dat voornamelijk uit de kaartjes van het vliegtuig, geld en bewijzen van het hotel met de sleutels bestond. we reden naar een hotel ver van het dorp vandaan(met zwembad en donuts!) en een dag later konden we de rest van onze spullen op halen. Weer een dag later vlogen we rechtstreeks naar huis(ook zonder brand zouden we op die dag vertrekken)

Toevoegen aan favorieten

Ingezonden door

henk

Geplaatst op

14-06-2016

Over dit verhaal

Het is een waargebeurd verhaal, dat is gebeurd in de zomervakantie toen ik naar groep zes ging

Geef uw waardering

Er is 5 keer gestemd.

Social Media

Tags

Brand Griekenland Kreta

Reacties op ‘Brand in Kreta’

Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit verhaal, een reactie plaatsen kan hieronder!

Reageren

We gebruiken uw gegevens alleen om te reageren op uw bericht. Meer info leest u in onze Privacy & Cookie Policy.

Wilt u direct kunnen reageren zonder elke keer naam en e-mailadres in te voeren? Meld u hier aan voor een account!

Merknamen en domeinnamen eigendom van Internet Ventures Ltd - website via licentie in beheer door Volo Media Ltd