Korte verhalen

Zet ook uw verhalen op 1001KorteVerhalen.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Print dit gedicht

Martina's Heere (3)

De maan scheen zacht en verlichte de donkere wereld. Ook door de witte gordijntjes die voor het raam van de donkere kamer van martina hingen. Zacht speelde de maan met haar gezicht. Matina sliep rustig verder.

Om de maan heen twinkelden prachtige sterren. Sommige leken te knipperen en allemaal hadden ze hun eigen plekje, daar aan de donker hemel. Ja, zij schitterden aan de sterrenhemel en overdag dreven de wolken en scheen de zon aan de wolkenhemel, maar boven deze twee hemelen was er nog een Hemel. De Hemel der Hemelen. Dat was het Huis van de grote God. Daar stond Zijn troon en daar waren ook alle engelen, dat zijn geesten die zes vleugels hebben, twee om hun gezicht mee te bedekken, twee om hun voeten mee te bedekken en twee om met te vliegen.
Toen God de aarde net gemaakt had toen was er een engel, de engel van het licht, lucifer hete hij, die boos werd want hij wilde hetzelfde als God zijn. Toen verstootte de Heere hem uit de Hemel, hij en al zijn aanhangers. Zij wonen nu in de hel. Lucifer wordt ook wel satan of duivel genoemd. Hij is heel machtig en sterk maar God is sterker. In de Bijbel staat ook een tekst die dat verteld: en Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u de kop vermorzelen en gij zult het de verzenen vermorzelen. Met dat zaad wordt de Heere Jezus bedoeld die de duivel versloeg zodat Zijn volk zalig kan worden. Kop betekend het hoofd van de duivel en de verzenen zijn de hielen of de hak. Zo staat er dat de Heere Jezus het hoofd van de duivel zal verslaan en de duivel zal zijn hielen vermorzelen. Ook jij weet vast wel dat je zonder hoofd niet kan leven maar zonder hak kan je wel leven. De Heere is gestorven aan het kruis en is in de hel geweest maar na drie dagen is Hij weer opgestaan en na nog tien dagen is hij naar de Hemel gegaan om aan de hand van Zijn Vader verder te regeren. In het leven van de Heere Jezus heeft de duivel hem vaak lastig gevallen maar altijd wist de Heere het beter en altijd kon Hij aan de duivel ontsnappen. De farizeën, dat waren soort dominees, hebben zelfs een keer gezegd dat hij beëlzebul was, dat is de hoofdman van de duivelen, lucifer, die de engel van het licht is geweest.
Op de aarde probeert de duivel alle mensen dwars te zitten die proberen naar de Heere te luisteren. Zodra iemand naar de kerk gaat, een kerk waar de echte waarheid verteld wordt, zal de duivel die mens plagen en vertellen dat hij daar beter niet meer kan komen, omdat ze daar alleen maar moeilijke dingen vertellen waar je verdrietig van wordt en dingen die helemaal niet waar zijn.

Maar de maan speelt en martina slaapt. Ze merkt niets van de wereld om zich heen. Ook in de nacht slaapt niet iedereen. Er zijn altijd wel mensen die niet kunnen slapen of mensen die stoute dingen gaan doen. Zoals stelen. Misschien doe jij dat ook wel eens, al is het maar een klein koekje uit mama’s grote koektrommel. Toch is ook dat stelen, want je pakt iets wat niet van jou is.
Martina draait zich een keer om, nu moet de maan met haar haarlokken spelen. Vrolijk danst het licht over haar blonde krullen. Af en toe verdwijnt het, door een wolk die voor de maan voorbij schuift, maar telkens komt het weer terug en speelt het weer. Tot langzaam de zon aan de andere kant van de horizon weer omhoog komt. de lucht kleurt dan zacht rood en de eerste zonnestralen groeten de nieuwe dag.

Toevoegen aan favorieten

Ingezonden door

heije

Geplaatst op

17-04-2013

Over dit verhaal

uitleg voor mensen en kinderen voor wie de Statenvertaling te moeilijk lijkt

Geef uw waardering

Er is 5 keer gestemd.

Social Media

Tags

'snachts Dehemel Demaan Duivel Heerejezus

Reacties op ‘Martina's Heere (3)’

  • MIJN VADER. - - Mijn Vader is God en Schepper aller leven, 't is goed Hem te kennen, is dat ook uw streven? Ik zal u tot Hem brengen in mijn gebeden, geef Hem uw hart dan is ook uw strijd gestreden. - Yiooda

    Yiooda - 11-01-2015 om 11:24

Reageren

We gebruiken uw gegevens alleen om te reageren op uw bericht. Meer info leest u in onze Privacy & Cookie Policy.

Wilt u direct kunnen reageren zonder elke keer naam en e-mailadres in te voeren? Meld u hier aan voor een account!



Merknamen en domeinnamen eigendom van Internet Ventures Ltd - website via licentie in beheer door Volo Media Ltd